دنیای دیجیتال نه تنها سبک زندگی انسانها را تغییر داده بلکه تجارت و کاسبی را متفاوت کرده و این روزها نحوه انجام بسیاری از کارها دگرگون شده است. یکی از این موارد را میتوان گوشیهای هوشمند نام برد که با سرانگشتی کاربر را به دنیایی جذاب و متنوع هدایت میکند و هزار و یک اطلاعات مختلف را پیشروی او قرار میدهد. گوشیهای هوشمند عمر کمی دارند و بهرغم اینکه تنها چیزی بیشتر از ۱۰ سال از حضور این گوشیها در بازار میگذرد شاهد پیشرفت چشمگیر آنها هستیم.
از طرف دیگر امکاناتی که گوشیهای هوشمند در اختیار کاربران قرار میدهند به همهگیر شدن این گوشیها کمک کرده و این روزها کسی را سراغ نداریم که گوشیهوشمند نداشته باشد، تمامی این موارد دست به دست هم داده تا هزار و یک اپلیکیشن را برای گوشیهای هوشمند سراغ داشته باشیم. در این بین اگر به آمار و ارقام دنیای دیجیتال علاقه داشته باشید حتماً در جریان هستید که کاربران گوشیهای هوشمند در سال ۲۰۱۹ از مرز ۵ میلیارد نفر عبور میکند و به همین دلیل نیز اپلیکیشنها، بازار گستردهای در گوشیهایهوشمند در پیش روی خود دارند و به لطف این تعداد کاربر، اپلیکیشنهایی را سراغ داریم که به درآمدهای میلیارد دلاری رسیدهاند.
به همین منظور در ادامه به اپلیکیشنهایی اشاره میکنیم که بیشتر از یک میلیارد دلار ارزش دارند.
اینستاگرام، ۱۰۰ میلیارد دلار
امکان ندارد اهل شبکههای اجتماعی باشید و اینستاگرام را نشناسید، این شبکه اجتماعی بزرگ و عکسمحور، امکانات زیادی در اختیار کاربران قرار میدهد و بعید میدانیم روزی سپری شود و با گوشی هوشمند خود سری به اینستاگرام نزنید. جالب است بدانید اینستاگرام چند سال پیش توسط فیسبوک خریداری شد و انصافاً هم باید گفت یکی از بهترین خریدهای فیسبوک شناخته میشود و سودسرشاری را راهی جیبهای مارک زاکربرگ کرده است.
جالبتر اینجاست که فیسبوک، اینستاگرام را با قیمتی حدود ۱ میلیارد دلار خریداری کرد و در زمانی که اینستاگرام به فیسبوک فروخته شد، این اپلیکیشن امکانات زیادی نداشت، اما باز هم عکسمحور بودن اینستاگرام به یکی از نقاط مثبت این اپلیکیشن تبدیل شد و پس از خرید نیز فیسبوک از هر فرصتی برای بهینهتر کردن اینستاگرام بهره میگیرد.
این روزها شبکههای اجتماعی زیادی را شاهد هستیم و معیار ارزش این شبکههای اجتماعی را تعداد کاربران فعال آنها مشخص میکند، اینستاگرام در حال حاضر به لحاظ تعداد کاربران از فیسبوک عقبتر است، اما آمارها از این حکایت دارد که کاربران وقت بیشتری را در اینستاگرام نسبت به فیسبوک سپری میکنند. به این ترتیب باید دید با توجه به افزایش امکانات به اینستاگرام و حضور تعداد کاربران بیشتر در این شبکه اجتماعی، در آینده اینستاگرام به چه صورت رشد میکند و ارزش این اپلیکیشن تا کجا افزایش پیدا خواهد کرد.
وِیز، ۱.۳ میلیارد دلار
اپلیکیشنهای مسیریاب به یار و همدم رانندهها تبدیل شدهاند و رانندهای را سراغ نداریم که مسیر خودش را در میان کوچههای پر پیچ و خم شهرهای شلوغ به لطف این اپلیکیشنها پیدا نکند. به همین دلیل نیز چندین اپلیکیشن مسیریاب معتبر را شاهد هستیم که هر کدام ویژگیها و نقصهای خاص خود را دارند.
گوگل نیز که علاقهزیادی به برنامههای نقشهخوان دارد، پس از موفقیت اپلیکیشن نقشهخوان وِیز، به خرید این پلیکیشن تمایل نشان داد، جالب است بدانید ویز به اندازهای خوب بود که بهسرعت در کنار گوگل، شرکتهای بزرگی مانند اپل و فیسبوک نیز به خرید اپلیکیشن اقدام کردند و پس از چانهزنیهای فراوان در نهایت این گوگل بود که موفق به خرید وِیز با قیمت ۱.۳ میلیارد دلار شد.
ویز همانند دیگر اپلیکیشنهای میلیاردی این فهرست، عمر کوتاهی دارد و اولین بار در سال ۲۰۰۶ با امکانات محدود در یک منطقه جغرافیایی مشخص عرضه شد. این اپلیکیشن در حال حاضر از ۴۰ زبان زنده دنیا پشتیبانی میکند و کاملاً مطمئن هستیم سودی که وِیز راهی جیب گوگل میکند باعث شود تا گوگل به این زودیها فکر فروش ویز به سرش نزند، در نتیجه در حال حاضر نمیتوان قیمت دقیقی روی ویز گذاشت، اما مطمئن هستیم با اپلیکیشنی سر و کار داریم که قیمت آن چندین میلیارد دلار است.
اوبِر، ۶۲ میلیارد دلار
مطمئن هستیم اپلیکیشنهای حمل و نقل اینترنتی معرف حضور شما هستند و چه بسا که تاکنون سرویسهای زیادی از این اپلیکیشنها گرفته باشید. در میان اپلیکشنهای حمل و نقل در سطح جهانی، اوبر حرف اول را میزند. این اپلیکیشن که مدیریت اجرایی آن در اختیار دارا خسروشاهی است حمل و نقل سنتی را دگرگون کرد و نمونههای ایرانیزه زیادی را در ایران نیز شاهد هستیم که انصافاً هم خدمات خوبی میدهند.
اوبر در حال حاضر در سطح جهانی برای ارائه سرویسهای حمل و نقل اینترنتی پیشرو است و پول خوبی هم از این راه به جیب میزند. در این زمینه میتوان به گزارش اوبر در بازه زمانی سه ماه اول سال ۲۰۱۸ میلادی اشاره کرد که ظاهراً اوبر در این بازه زمانی سه ماهه چیزی معادل ۲.۴۶ میلیارد دلار درآمد داشته است. یکی از دلایل مهم افزایش چشمگیر در آمد اوبر را میتوان در حضور اوبر در بازارهای جهانی دانست. ناگفته نماند که اوبر در بسیاری از کشورها مانند چین، بلغارستان، مجارستان و دانمارک منع فعالیت دارد و بدون شک اگر اوبر در این کشورها نیز خدمات میداد شاهد افزایش بسیار بیشتر ارزش اوبر بودیم.
این روزها اوبر برنامههای زیادی برای خودروهای خودران دارد و چه بسا که در آینده باعرضه خودروهای خودروان، درآمد اوبر افزایش تصاعدی پیدا کند. جالب است بدانید اپلیکیشن لیفت (Lyft) بهعنوان مهمترین رقیب اوبر شناخته میشود و تنها ۱۵ میلیارد دلار قیمتگذاری شده است.
اولین گوشی سامسونگ با صفحه نمایش تاشو
محبوب ترین اپلیکیشن های دنیا در بهار 2019
اوبر ,اینستاگرام ,میلیارد ,اپلیکیشن ,هستیم ,فیسبوک ,اوبر در ,میلیارد دلار ,این اپلیکیشن ,در این ,گوشیهای هوشمند
درباره این سایت